DE NS HEEFT HET MOEILIJK DEZE DAGEN; Vandaag geen infoborden en NS APP! ( bronnen NPO, AD, en Hart van Nederland SBS6 ), Gisteren deden reizigers vanaf Den Haag Centraal 14:48 en waren in Apeldoorn 19:46 thuis door storingen in Utrecht,Woerden en Leiden. | PAPIEREN INFO BORDEN moesten wegens bezuinigingen worden afgeschaft ( €60,- per NS station) ; geen back-up dus !!!

Door een storing in de software kan de NS geen reisinformatie geven op de borden op de stations, meldt het vervoersbedrijf woensdag. Ook actuele reisinformatie via de reisplanner werkt niet. Hoe lang de storing gaat duren, is nog onbekend.

Volgens een woordvoerder van de NS heeft een en ander te maken met een update van de software die mislukt is. Het bedrijf werkt hard aan het oplossen van het probleem. In sommige gevallen zou de reisplanner alweer werken.

Dinsdag middag en avond storingen van 3 december!

Veel verstoringen op het spoor zijn er niet woensdagochtend, aldus de zegsman. Dinsdagavond was het treinverkeer enige tijd ontregeld door een stroomstoring in Woerden. Dat werd opgelost met een noodaggregaat.

ANP

Uit AD december 2012 : ‘Opsplitsing Prorail oorzaak chaos op spoor’

Dit was 6 december 2012: FNV Bondgenoten vindt dat er een parlementair onderzoek moet komen naar het spoor, nu het winterse weer opnieuw heeft gezorgd voor chaos. Oorzaak van de aanhoudende problemen is volgens bestuurder Roel Berghuis de opsplitsing van de spoorbranche in Prorail, dat gaat over de infrastructuur en bedrijven, en in NS Reizigers dat van het spoor gebruikmaakt.

Het is de derde winter op rij dat er chaos ontstaat, constateert de FNV-bond. Het is volgens de vakbond tijd voor een onderzoek naar de gevolgen van de opsplitsing. Spoorbedrijven, reizigers, (ex-)politici, beleidsmakers en spoorpersoneel moeten tijdens dat onderzoek aan het woord komen.

Een parlementaire commissie heeft de afgelopen maanden al onderzoek gedaan naar het spoorsysteem in ons land en het onderhoud. Tijdens openbare verhoren zijn vele betrokkenen en deskundigen gehoord, ook van NS en ProRail. De commissie komt binnenkort met haar eindrapport…………