web analytics
You are here
Home > Uncategorized > ONZE DAKLOZEN IN DEZE TIJD: HERBERGKRANT NOVEMBER PAG.5; HET EETCAFE TE ZWOLLE; WAT DOET APELDOORN VOOR ONZE DAK- EN THUISLOZEN?

ONZE DAKLOZEN IN DEZE TIJD: HERBERGKRANT NOVEMBER PAG.5; HET EETCAFE TE ZWOLLE; WAT DOET APELDOORN VOOR ONZE DAK- EN THUISLOZEN?

IS DAAR GEMEENTELIJKE SUBSIDIE VOOR VAN DEN HAAG???

EETCAFÉ ER IS HOOP TEGEN EENZAAMHEID.

KENT U de campagne van de overheid: Een tegen eenzaamheid??? Daarin zegt de hulp in de huishouding:” Goed Johan, je ziet me dan over 4 weken weer, want ik ben op vakantie?”

Het Eetcafé in de WRZV – Sporthallen te Zwolle was in de afgelopen zomermaanden weer iedere woensdagavond open voor een ontmoeting en een gratis maaltijd!!! Ook nieuw: Het Eetcafé Er is Hoop in Zwolle nodigt de eenzaam mens in de regio Zwolle ( Woensdagen vanaf: 17:00 Uur) uit om elkaar te ontmoeten iedere woensdag en samen te eten. Wat kunt u doen voor de eenzame mens in uw buurt? Kerstmis duurt 2 dagen, maar de voor onze eenzame buur of familielid duurt een jaar wel erg lang! Mark Groothuis, coördinator van Eetcafé: ‘ER IS HOOP’ TE ZWOLLE ( http://erishoopzwolle.nl )

Wat is het Eetcafé?

Het Eetcafé biedt gasten in een gezellige en ontspannen sfeer een gratis maaltijd aan.
De gasten van het Eetcafé hebben diverse achtergronden en redenen om aan te schuiven. Sommige gasten hebben een kleine sociale kring en zoeken vooral contact, anderen zijn blij met een gratis maaltijd om financiële redenen. Weer anderen zijn (tijdelijk) zonder vaste woonplaats of slagen er voor zichzelf minder in om een goede maaltijd klaar te maken.
De vaste structuur van de avond met een gezonde warme maaltijd en mogelijkheid tot gesprek zorgt voor rust en aandacht voor elkaar. De maaltijd wordt met gebed geopend en tijdens de gangen wordt er een korte meditatie verzorgd. Zo wordt het christelijke karakter van het Eetcafé in woord en daad uitgedragen.

Wanneer?

-Elke woensdag is er Eetcafé. Om 17.00 uur gaan de deuren open. De gasten worden ontvangen met koffie en thee. Er is ruim gelegenheid om met elkaar te praten. Om 17.45 uur gaat iedereen aan tafel. De maaltijd wordt begonnen met gebed en afgesloten met een korte bijbel overdenking.
Tot ongeveer 19.30 uur is er gelegenheid om te blijven koffiedrinken.

Waar?

Sinds december 1997 wordt het Eetcafé gehouden in het restaurant van de WRZV-hallen.

EETCAFÉ ER IS HOOP TE ZWOLLE IN HET SPORTPARK WRZV!

Uit de Cherryl blogs: 9 tips om je sterker te voelen.

uit Cherryls blogs 9 tips tegen eenzaamheid !

Zou jij niet meer vooruit willen komen? In plaats van blijven hangen in eenzaamheid?

Zou jij niet meer vooruit willen komen? In plaats van blijven hangen of steeds maar blijven toegeven aan hoe het nu gaat? Je sterker voelen in plaats van alleen voelen, zou je dat niet willen ervaren? Zou dat lukken? Wanneer je dit echt wilt, dan gaat deze blog je zeker verder helpen.

Wat er ook gebeurd is waardoor je je niet fijn voelt, niet welkom, niet zelfverzekerd, maar meer alleen en vol twijfels, dan is verander je dat niet van de een op de andere dag. Dan werk je hier stap voor stap aan, val je soms een stap terug, krabbel je weer overeind en kijk je weer vooruit en ga je verder.

In deze blog deel ik weer 3 tips waar jij verder mee aan de slag kan. Het maakt niet uit of je de eerdere blogs nog niet hebt gelezen, dat kan altijd nog na deze.
Probeer de tips hieronder gerust uit, herhaal ze. Plan je momenten in je agenda in. Of schrijf het zelfs groot op een A4.

En ga ervoor.

Tip 7 ~ Onderneem iets wat je al een tijd niet hebt gedaan! 

Had je net weer zin om af te spreken, ben je er klaar voor om jezelf weer eens te laten zien, maar… heeft niemand tijd? Lekker dan.
Yes, een mooie kans om juist te doen waar je steeds maar niet aan toekomt! Draai het om en kies voor een gezellig moment voor 1: een boek lezen, een bad nemen,  een… vul het maar in. Met de 2e tip (zie deze blog) heb je hier vanuit een andere invalshoek al over nagedacht, maar vul je lijstje gerust aan.
Om het aan te vullen met de dingen die je normaal al echt in je eentje deed en altijd al wel leuk hebt gevonden, ga je dat in gedachte ook steeds meer als iets leuks kunnen doen. Want het staat immers op het lijstje met ‘leuke dingen doen’!

Met 7 mini stapjes om hier meer uit te kunnen halen ga je steeds meer kunnen genieten van die leuke dingen >>> KLIK HIER <<<

Tip 8 ~ Geef aan dat je je alleen voelt. 

Soms hebben anderen het niet in de gaten hoe je je voelt. Niet iedereen pikt altijd even snel op dat er achter jouw glimlach een traan schuilt. Of dat er achter jouw starre of afwezige of teruggehouden houding een heel naar gevoel zit.
Soms denk je wel ‘maar we kennen elkaar al zo lang en/of goed, dan moet ie dit toch inzien? Inzien hoe ik me voel?’. Maar nee, dat is helaas niet altijd het geval. Als dit iets is waar je het ook maar weinig of nooit (of niet duidelijk genoeg) over hebt, gaan ze je gedrag en houding ook maar verder invullen zoals ze denken dat het logisch is.

Deze vind ik echt zo belangrijk en ik besef zeker ook dat deze best moeilijk kan zijn.
Maar toch geef ik je deze tip echt mee. De ander lijkt het niet te merken, jij vertelt er weinig tot niets over, de ander interpreteert jouw gedrag en houding op eigen manier en dat komt er ook weer op een bepaalde manier uit in gedrag en houding en ook woorden.
Hoe denk je dat je je daarna gaat voelen? Nodigt dit je uit om het te vertellen? Of juist niet?

Voorkom dat je hier helemaal in vastraakt en vertel het aan anderen.

Bereid je anders eerst voor door het een en ander eerst op papier te zetten. Vind je dit nog te lastig en spannend? Probeer met de andere tips aan de slag te gaan die je hier en hier kunt vinden)

Tip 9 ~ Sta stil bij de mensen in jouw omgeving

Herken jij ze, de energiegevers en energievreters in jouw omgeving?
Energiegevers, de mensen die jou energie geven, of dat nu bewust gaat of niet.
Energievreters, de mensen die jouw energie opvreten, of ze dit nu bewust doen of dit zelf totaal niet in de gaten hebben.

Wie zijn er bij jou de energiegevers? En wie zijn de vreters? Door wie voel je je vooruit komen, door wie voel je je tegengehouden worden? Door wie fleur je vanzelf op, door wie voel je je onzeker?
Dit kan ook van invloed zijn op hoe sterk je je in jouw omgeving voelt of hoe alleen je je wel niet voelt.
En dan kan het onderscheid gaan maken tussen van wie je energie krijgt of juist niet je verder helpen. Het minder tot helemaal niet meer alleen gaan voelen, omdat eigenlijk echt niet iedereen het waard is om je je te voelen zoals je je voelt, je focussen op de mensen van wie je toch wél energie krijgt en de tips bij de hand hebben voor wanneer het vervelende gevoel op komt duiken.

Wil je verder vooruit gaan? Ga dan zeker verder met de gratis 10-daagse bewustwordingstraining ‘Bewust jezelf zijn’, waarmee je meer en meer bewust bij jezelf staat, bij wie je nu bent en hoe je jezelf daarin ervaart, gaat waarderen wat je al fijn en mooi vindt aan jezelf en aan de slag gaat met wat nog anders mag:

De 10-daagse cursus ‘Tien Gouden Richtlijnen’

19.95€ excl. BTW

Wanneer jij op zoek bent naar
*** meer bewustwording,
*** meer zelfkennis en
*** meer zelfvertrouwen en
*** manieren om je inzichten te gebruiken om je dagelijkse leven steeds bewuster én positiever te benaderen en in te richten door die keuzes te maken en door te durven zetten die jij echt wilt doorzetten….

Dan ga jij met de Tien Gouden Richtlijnen zo ongelooflijk veel ontdekken en bereiken!
Ik wens het jou zo toe om met meer grip op je gedachten, emoties en je dagelijkse leven zodanig je leven te leiden dat jij de kracht, rust en positiviteit aanwezig voelt.

Perfectionisme,is dit iets positiefs of negatiefs, in hoeverre ben jij perfectionistisch?

Perfectionisme, is dit iets positiefs? Of iets negatiefs?
En in hoeverre ben jij perfectionistisch?

Perfectionisme, is dit iets positiefs? Of iets negatiefs?
En in hoeverre ben jij perfectionistisch?

Ik heb een gratis e-book voor je klaarstaan om de signalen van perfectionisme bij jou te ontdekken ⇒
Maar ik wil je niet alleen maar in die herkenning en bewustwording laten.
Wanneer jij ontdekt dat er best wat signalen bij jou zijn waar je graag verandering in wilt, is het ook fijn om te weten wat je kan doen. Daarom geef ik je in totaal ook tien tips mee!
Zodanig beschreven zodat jij ze direct, vandáág nog, kan uitvoeren.
En nog een MAJOR TIP, zodat je het steeds makkelijker kan oppakken voor jezelf.
Zodat je boven je perfectionisme uitstijgt en chronische stress, overspannen raken en een BURN-OUT voorblijft!

Welke signalen herken je bij jezelf? Laat je het me weten?

7 signalen dat de ander jouw energiegever is!!

Er zullen altijd mensen zijn die jouw energie opvreten. Bewust of niet, ze hebben zodanig een invloed op jou en jouw energielevel dat je soms maar weinig tijd voor jezelf hebt. Of voor de mensen die het eigenlijk wel écht verdiend hebben. En jij wilt meer energie, daarmee meer tijd en aandacht voor jezelf. De ruimte hebben om aandacht te geven aan de mensen die het net wat meer hebben verdiend en omdat ze jou ook energie opleveren. Ga daarom eens na wie nu jouw energiegévers zijn. Hieronder kun je lezen over de 7 signalen die jou dit aan kunnen geven. Ik ben benieuwd welke signalen jij oppikt in jouw omgeving!

Inhoudsopgave:

Signaal 1: Dat wat de ander zei, blijft je na zoveel weken/maanden/jaren nog steeds inspireren.

Hoe mooi was het om toen die ene keer zo’n mooi opbeurend en motiverend compliment te krijgen van iemand? Of een tip? Of een verhaal? Wat die ander ook zei, het heeft je toen meteen geïnspireerd. En de gedachte aan die mooie, inspirerende woorden komt met regelmaat terug, dus het compliment, de boodschap, blijft een inspiratiebron. En daarmee blijft die ander ook een fijne energiebron, want je voelt je er warm onder, gewaardeerd, gemotiveerd door.

Heb jij zo’n persoon in jouw omgeving?


Signaal 2: Die grapjes van die ene persoon… waaahhhhh hahaha!

En je blijft maar lachen om die ene persoon, geweldig! Ook na het afscheid van een avondje uit merk je dat je nog steeds een lach op je gezicht krijgt van die gekkigheid en gezelligheid daar omheen. Het is altijd wel lachen en bij die persoon voelt dat gewoon goed, niet gemaakt en dus écht. En dat is zo fijn om in je leven te mogen ervaren.

Ken jij zo’n persoon om wie je vaker dan eens moet lachen? Hoe goed voelt dit?


Signaal 3: Je kan áltijd bij die ene persoon terecht, no matter what. En je wordt ook écht bijgestaan.

Het is net uit met je partner. Je wordt uitgekafferd op je werk.  Al je witte was is roze gekleurd, want in haast heb je een rood shirtje erbij gegooid. Je wordt overgeslagen in de winkel terwijl je al een half uur op jouw beurt staat te wachten. Het zit je niet echt mee. En dan app of bel je met die ene persoon om even uit te waaien. Die persoon luistert naar je en toont begrip. Die kent jou ook aardig goed en kan daarom ook meedenken in wat jou vooruit helpt. Het gaat eigenlijk vanzelf, zo fijn dit.

Roept dit al iets bij je op? Is er een persoon in jouw omgeving die dit voor jou betekent? Misschien besefte je het nooit echt goed, maar je begint in te zien dat er echt wel iemand is die jou zo bijstaat.

Signaal 4: Okay, je spreekt de ander niet persé zo vaak, maar…

Actions speak louder than words. Iemand die zo doorzet ondanks tegenslagen, die voor zichzelf op durft te komen, die er voor anderen kan zijn, maar dicht bij zichzelf blijft of dat zo goed mogelijk probeert. Tegen deze persoon in jouw omgeving kijk jij vast enorm op. Deze persoon is ook een ware inspiratiebron, maar juist doordat die laat zien hoe die met de dingen in zijn leven omgaat, hoe die de dingen áángaat. En wanneer je hem of haar spreekt, kan die persoon er ook zo eerlijk en open over vertellen. Jij hebt hier zoveel aan.

Waar is deze persoon in jouw omgeving?


Signaal 5: Die ene persoon die aanvoelt wat jij nodig hebt.

Je hebt periodes dat je elkaar vaak ziet en spreekt en soms zie en spreek je elkaar wat minder vaak. Maar die ene persoon lijkt wel paranormaal begaafd. Net wanneer je in de rats zit, belt die ander jou op om te vragen hoe het gaat. Net wanneer je voor een belangrijke keuze staat, ontvang je een succes-appje.

Dat sprankeltje, wat je dan net nodig hebt om net wat sneller door te zetten. Die geruststelling, om net wat sneller iets los te laten. Die warmte die je voelt door iemands woorden.

Aan wie denk jij nu?


Signaal 6: Zelfs wanneer jullie het niet met elkaar eens zijn.

Hmmm, iemand met wie je het niet altijd eens bent. En dat geldt dus ook net zo goed andersom. Dit signaal gaat jou vast wel leiden naar een aantal mensen in jouw omgeving. Maar dat hoeft niet per definitie te betekenen dat dit vervelend is. Want bij die ene persoon voel je die belangrijke waardering aanwezig. En weet je dat het jullie vriendschap helemaal niet schaadt om het niet altijd met elkaar oneens te zijn. Je kan gewoon jezelf zijn. Je voelt die energie, die kracht, die positiviteit.

Bij wie ervaar jij dit zoal?


Signaal 7: Het is niet eens duidelijk, maar je krijgt zoveel energie van die persoon!

Soms weet je gewoon niet eens duidelijk te benoemen waar het aan ligt dat de ander jou zo energieker laat voelen. Is het een lach? Is het een lief woordje, een bepaalde blik? Is het de aanwezigheid en hoe iemand net het juiste drankje voor je haalt, zonder dat je het had gevraagd, maar wat je eigenlijk wel goed kan gebruiken? Wanneer zie of spreek je die ander en wat voel je ervoor, tijdens en erna? Sta er eens bij stil. De andere signalen zullen je erbij helpen!

Je zal soms meerdere signalen in 1 persoon herkennen. En ik kan me dan ook zeker voorstellen dat de signalen op elkaar gaan lijken. Want iemand die jou energie geeft, is er dus op een bepaalde manier voor jou. En op meerdere vlakken levert dit jou die fijne en soms nodige energie. Of je elkaar nu vaak ziet of spreekt of niet. Of het om een grappenmaker gaat of niet. En dat is okay!

Ik heb ze kort en krachtig op 1 vel voor je gezet, zodat je het met regelmaat erbij kunt pakken:

Laat in een reactie weten welke signalen jij in jouw omgeving oppikt!
En heb jij nog een ander signaal waaraan jij een energiegever herkent, laat het me gerust weten. Dan voeg ik dat gauw toe!

Liefs,

Cherryl

Top